~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Bim - 5 oktober 2009 12:37

  

Här är jag igen,

Haft en skaplig natt ur värksynpunkt o sånt är alltid välkommet.


Min älskade man är hemma idag o mår ej så bra,så det är inte kul alls,men

så blir det ibland.


Min bästa kompis ringde idag,Lisa heter hon,det piggade verkligen upp,hon är toppen,

vi träffade varandra för ca 11 år sen,o jag blev "kär" i henne direkt,vi har gjort

mng saker ihop,det är henne jag gör min årliga utrikesresa med,vi har alltid

så kul o funkar så bra ihop,,

en tillgång att ha en sån vän,,


Här en höstdag,ganska lik de övriga som varit på sistone,dock har solen försvunnit nu,

men jag ska linka ut på gården och insupa lite frisk luft iaf,alltid nyttigt o skönt,


Ikväll ska jag ju,som jag kanske nämnt,till jobbet,"min" kör ska sjunga där o jag

ska väl gala med,*L*,

älskar att sjunga,en ventil så skön,och rolig,,


Säger som en annan av bloggarna,jag kanske ej alltid kan kontakta o skriva i var o ens

blogg,men är så jätteglad för alla inlägg o annat,

det berikar en gammal kvinna,sak ni veta,


Nu ska jag försöka iordningställa en liten plats,på ngt sätt,där jag,bekvämt kan sitta

o pyssla,bl a med att göra smycken,är ju en pysslare,när jag

kan o har tid,

Men allt handlar ju fakt om planering,helt enkelt,oberoende på vad man jobbar med,

eller när man jobbar,

Har fakt,nämner ej var,,tagit tag i min motion,,

gjorde det innan op,med den insikten att jag ej på x antal veckor kan utföra densamma,

men bara detta att ha satt igång,

ska göra 2-3 pulspass,3 vardagsmotionspass(rask prom t ex) i veckan,,

återigen,planering,

bara att kolla,ex på söndagen,vilka dgr kan jag ta mej till pulspassmotionen,

när kan jag ta de andra motionspassen,

mitt mål är att få ned vikten o t om kanske slippa min bltrmedicin,,


Ja,ja,det var lite info omkring mej,


Önskar er alla en bra dag

Carpediem ni vet,

  

från Calma:=)

Av Bim - 5 oktober 2009 00:35

   Hej mina bloggvänner och andra läsare!

Jaha,ja,då var denna veckan till ända,en ny har precis tagit sin början,

Förra veckan innebar operation,med vad där tillhör,jag är glad för att

nätterna nu är lugnare än den första efter op.

Också glad för de smärtstillande tabl som finns att tillgå.

 

Idag-ikväll, ska jag till mitt jobb, Christer skjutsar

mej,ja,han har återigen iklädit sig rollen som James,som alltid när

jag är "satt ur spel",sas.

Den kör jag är med i ska nämligen sjunga där,härligt,

samtidigt får jag träffa ngr av mina jobbarkompisar,det är alltid trevligt.

Tycker dom detsamma?,klart de gör,,*L*

Viktigt det där med det sociala när man är hemma,kontakten med jobbet.

 

Min Christer kom förresten hem med en bukett blommor igår,

e han gó eller e han gó,,,glad blev jag iaf.

 

Igår fick fick jag ett sånt där riktigt "saknar vår hund" reaktion,grät så det ville aldrig ta slut,

kommer såna "attacker",då o då,men det tillhör ju processen.

   här myser hon tillsammans

med vår älskade katt Sigge.

 

Nu ska jag tona ner,det mesta vad dator heter,

ta mina tabl o försöka sova,kl är nästan 01.00

 

Tack för idag vänner,

väl mött imorron igen,

 

    

   Calma:=)

  

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards