~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under maj 2011

Av Bim - 9 maj 2011 21:37

Hej på er alla,

     Välkommen in till mej   


Gått riktigt bra att jobba idag,men ikväll är mitt knä

rätt så tröttigt*L*

Men jag ser fram mot imorron,ny arbetsdag*L*


Efter jobbet fönstershoppade jag lite,träffade en kompis,vi fikade och så

försvann den tiden i ett nafs*L*,men trevligt var det..


Ikväll har jag lagat en god kasslergratäng med vispad äggvita i,,bl a

även fetaostbiffar,,blev toppengoda de oxå.

Ska lägga ut dessa recept separat på bloggen..mumsfillibabba*L*



Lite bilder,var så goda:


  Körsbärsträdet på landet

blommar sååå vackert nu


  Mindre vacker var plattgången fram till dörren,

Men efter Calmas flinka(!) fingrar,såg den ut

  så här,(oxå på landet)


  Hemma blev trädgårdslandet klart,

(blir väl lite större ändå.nästa år)

  Dessa väntade på att komma ner i jorden

  "Hej då,syns när jag växt till mej en del)*L*

  Så där,nu syns de små knölarna inte längre



  Dessa ville vi ej ta bort när plattorna

rensades,,kommer fler o fler mellan plattraderna (från altanen hemma)


Så där ja,,nu var det färdigt för denna gången..

Tack för du tittat in och läst ända hit


  Calma säjer hej då,med en stor kram:=)






Av Bim - 9 maj 2011 05:54

  lyser redan,blir en fin måndag,härligt


Idag ska jag börja jobba efter lite "hemmea med knättid"

Hoppas det funkar,men eftersom jag är född optimist,så

tror jag ju det *L*

måste iaf testa förmågan


Sen tror jag ju säkert att mina kompisar saknat mej,

ja,jag har saknat dom iaf,bara det gör ju att man blir xtra glad*L*


Jag tittar in ikväll hos er,vänner

Tills dess,ha det bäst,

Glöm ej  ( zooma in så ser du vad som står på glaset)


  Calma säjer hej då,med stor kram   



Av Bim - 7 maj 2011 09:40

  Hej,välkommen till mej,

Ja,som några kanske märkt så har jag ej skrivit på länge,men

jag är precis så "dålig" ibland,något annat tar överhanden,

men jag är här NU,det är väl härligt,eller hur*L*

***************************************

Ja,vi var ju i Skåne,hos älskade mamma Elsa,det var såååå härligt

att få rå om henne,vi grät,vi skrattade precis som sig bör i den situation som är

Hon var iaf nöjd med den lilla hjälpinsats vi kunde göra på den tid vi var den,

  Här var vi uppe på Kullaberg,härlig utsikt,

  Den just nu så underbart vackra bokskogen,man blir lyrisk,,

  Promead i gamla Viken,såå fina hus och gränder som finns där

  Mammas fina julros(tror jag den heter),säj den växt hon inte klarar av,hon är magisk med sina "gröna fingrar"

  Fint blommande körsbärsträd hos henne


Ja,man blir så tillfreds i Skånemiljön(oxå) *L*

**************************

  Detta otroligt fina CarpeDiemglas hittade jag i sthlm vid tillfälle,

zoomar man,så ser man den vackra talande skriften på glaset,

Brinner ofta på kvällarna i mitt rum

**************************

Nu ropar Christer att frukosten är färdig

Det blir landettur efter detta


jag kämpar på med min knägymnastik,allt efter sjukgymnastens anvisningar,,bättre är det,men mkt långt kvar


Kram på er alla,jag ska verkligen försöka titta in hos r andra.men det får bli

vid hemkomst från landet


Ha en skön lördag,så gott det går för er,

   Vark kram från Calma :=)



Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards