~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under mars 2011

Av Bim - 6 mars 2011 09:00

   Start med "solkaffe",

Gomorron kära vänner,kul att ni tittar in


Ja,sol på hög nivå här,idag oxå,,så ljuvligt


Idag ska jag se om jag kan glädja Christer med att vi åker till son med familj,barnbarnsbus,även om vi själv ej kan delta,,det piggar upp

hoppas de är hemma och att kaffepannan sätts på


   Vi åker väl förbi landet oxå och titar till

det,är ju "på vägen" sas


Önskar er en bra dag alla

Ska nu titta in hos er,en del nu,resten av gänget får

besök ikväll,nu har ni något att vänta på *L*


  


   kramar från

   Calma    

Av Bim - 5 mars 2011 10:26

   Vilken dag,,solen bara öser Dvitaminer över oss,

ja här iaf,,sorry om ni ej har samma härliga väder,,


    hit in,,dock ej mkt att läsa idag(tror jag) *L*


Christer har sovit skönt i egna sängen,nästan det bästa(!!) med att komma hem,var de orden han sa,,man får tolka det rätt (ler)

Men man vet ju själv när man sovit i en annan säng,att de egna är bäst,



Ja,inga större xtravaganser idag,Christer lär sig att hitta former för sina rutiner,tycker han är jätteduktig,,

Dock ska vi gå ut för en liiiten tvåkrycks o enbenskryckspromenad(vilket ord det blev),,njuta av solen ett tag,,

   lovar,ska klä mej bättre än så här när vi går ut *L*



   I köket idag blir det köttfärssås och pasta,i någon form,,blev sååå sugen på det,med massor av färska kryddor i

Jag gör,nästan alltid egna krossade tomater,när de blir för trista mixar jag dem lite,sen fryser ner,bara att ta upp,nu rök den sista såg jag,,



Skulle ner i källaren,råkade komma åt kartongen med kattsand,ja,resten kan ni kanske tänka er,,har man inget att göra så,hmmm



   Hör att det är skidor på TV,då får promenaden vänta,

ja jag kan gå nu,men Chr gillar se på skidor,


Önskar er alla en bra dag,kära vänner

   skickar jag både till er som har och till er som saknar ,



  


   Calma skickar varm kram till er...

Av Bim - 3 mars 2011 12:57

   "Jag längtar" säjer Sigge,för det är nämligen husses katt,sas,

Han har legat mestadels i Chr rum,saknar husse,,

   Tusse är mattes kisse,,han hämtar mej om sänggåendet dröjer,ligger precis vid huvudet o ska ha hudkontakt med mej,,

   Jag längtar oxå förstås,,lite väl tomt i det stora huset,,

Sen får jag ikläda mej rollen som sköterska i hemmet,men har bestämt mej för att ej tjata eller fråga,

Chr får lova att säja till NÄR han behöver hjälp,,annars blir det nog för jobbigt för oss båda

Han ska ju ändå vara hemma ca 3 månader,men klart,han blir ju bättre succesivt,hela tiden


Imorgon kommer han hem,med diverse hjälpmedel,


   Så nu är det slut med fri zapning  på TV:n *L*

fast ska jag vara ärlig så är jag ingen större brukare av TV,,

vissa program,dokumentärer,mat o hälsoprogram..


   Ska laga något gott till kvällen imorron,dels för att fira Chr hemkomst men oxå en försenad bröllopsdagsmiddag

******************************


   På tal om "middag",(detta är ju ett löv,om ni kommer ihåg när jag lade in det på bloggen för ett tag sen,

MEN,idag,när jag linkade ner i källaren satt en riktig råtta och kollade till,men försvann snabbt i nåt skrymsle,eller stack ut

De duktiga katterna kanske får sitt behov tillfredsställt idag,men helst vill jag att den försvann ut igen och "klarade" sig,, *L*

******************************

Nu ska jag försöka fixa lite,så gott det går,så det blir lättare för Chr när han kommer hem


   Calma säjer hej då,Carpediem


ps.hoppas ngn kan ge svar på varför jag ej kan besöka vissa av er,vilken väg jag än försöker,gjort ett eget inlägg om det ds.



Av Bim - 2 mars 2011 23:43

   vänner,

OCH ännu mer om någon av er har svar på detta

Finns flerav er,som jag har länkat till mej,som jag ej kan bseöka

varken via min sida,eller att gå in på era kommentar hos mig


Följande trevliga vänner kan jag ej alls besöka tyvärr

Malin,,Kerdtinfärna,,Sussi


Sorry,vill så gärna


kramen o natti från

   Calma:=)

Av Bim - 2 mars 2011 11:00

   Hjärtligt välkommen hit  


Onsdag,den 2 mars,,det känns liiite våraning,

  fåglarna sjunger i andra tonlägen nu,,men behöver mkt hjälp ifrån oss ännu..

####################

Pratat med Christer för ngr timmar senmhan mår mycket bra,efter omst-heterna,

den "gamla" värken är ju bortplockad,nu återstår att rida ut den andra smärtan,och att jobba med rehabiliteringen,men han är väldigt positiv,

det känns så bra


Jag linkar på,har ont,men ej alls som för x antal dgr sen,så jag kämpar på,jag oxå,så gott det går

   dock långt kvar tills liknande rörelser,*L*  

############################ 

Dagen ska(som redan är en bit på väg) innefatta dusch,a´la balans,

lovar att vara försiktig,,har ej kunnat helduscha ordentligt,så det ska bli underbart


Sen en långtur,dvs till postlådan,tidning o annan post,,

Skulle vilja hälsa på Christer,men det funkar nog ej,kanske skulle kunna sköta kopplingen,det tror jag,men såå långt att gå till huset där han ligger,

Men bara att gilla läget,får besöka per   istället

##############################

   musik ska lyssnas till nu

   sitta skönt på denna plats,

   till detta,det blir toppen

#############################

   Calam tackar för omtanke,med en stor kram,,

  

Av Bim - 1 mars 2011 18:43

   Vår bröllopsdag idag!!!!

Totalt glömt,ja,jag var ej ensam om det sas,Christer hade oxå glömt,

Vi skyller väl på att det varit lite väl mkt omkring oss ett tag


En god vän till oss hade skickat ett kort på vår dag,DÅ

föll poletten ner,Tack våran Eva,,


   Valde lila i det vita,,älskar lila

   detta fotot är bra tycker jag

   min klänning,,

   Ja,även denna dagen kom den "lilla gumman" fram *L*


Nåja,all detta firas av mej,vid hågkomsten med en upptinad matlåda,

samt ett glas rött,så här på tisdagskvällen

******************************

   Så här ser Calma ut när ansiktsmasken lagts på

   Här ska den av,och se,då kommer leendet smygande *L*

Är sååå skönt med dessa små spabehandlingar,,,

******************************


Christer mår rätt bra idag,fått lite feber,varit uppe första gången,

yrslig,som det ju blir

Tränar rörelser i sängen,imorron blir det på golvet

******************************

   Här är det "lilla" knäet,,ngt svullet,

men kan belasta lite idag utan att jag skriker,fått 4 timmars sammanhängande sömn inatt,utan värk,sååå skönt

   men det går väl åt rätt håll nu,verkar det som

******************************

   Dagsfärskt foto på vår minsta pojke Tusse,mattes sängkamrat,så söt så,,vår andra grabb Sigge,han är husses pojke han..

******************************

   Ja,kvällen blir väl jag o katterna o zapp på TV:n,som man har för sig själv nu,,"inget ont som" osv,,,,,,,

******************************

   Calma önskar er allt gott mina vänner,stor varm Kram


Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards