~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Semlans Dag,mums,,,,

Av Bim - 8 mars 2011 18:57

      MumsfilliBabba, o lite till,,,

Var så goda,jag bjuder,,


Ja,idag är den riktiga semledagen,,

Jag bad en jobbarkompis,som skulle börja vid lunch, att så snällt köpa semlor på ett ställe hon åker förbi,,klart godaste semlorna i stan finns där,

Ville överraska Christer med ngt xtra gott i tillfrisknandet

Nåväl,jag ska åka hem,går till kylen,tar en påse,åker hem

Laddar   

Christer börjar sin kryckfärd nedför trappan,

FEL påse,kom med från jobbet,och i denna påsen fanns EN semla,

Ja,delar man vått delar man torrt,*L*,så det blev en halv semla var,

och den halvan var GOD,,,,

Så kan det gå när man ej har koll på boll,*L*

******************************

   Det blev lite klinkande på keyboarden, ett tag efter hemkomsten,,det är så avkopplande och dessutom väldigt roligt,

Antingen låter det för jäkl för Christers öron eller oxå är det så ljuv musik för desamma,för han SOMNADE,,, *L*

******************************

Nu har jag bistått med hjälp vid dusch,ej så lätt,för en nyopererad man,,delar man vått så delar man torrt,som sagt,,

Ren och fin blir man hungrig,så det blev   

näe,inte alls,det blev köttfärssås och pasta,,

Nu har jag alltså en mätt och ren Christer*L*

******************************

   Nu ska jag skriva lite i mina vänners bloggar.

Hoppas jag kommer in hos er alla mina bloggvänner,ngr stycken som jag har problem att nå,,VAD ni måste sakna mej,*L*

******************************

Men allra först ska jag ta ngt lätt att    äta,*L.

näe,nu lurades jag igen,det blir nog lite youghurt o All Brans,mums,,

*******************************


   önskar er en fortsatt trevlig FastlagsTisdag,,


   all..


   Calma kramar om er alla



 
 
Ingen bild

Pia

8 mars 2011 19:57

ja så kan det gå när man inte ser upp. precis som du säger.är alltid både trevligt o kul att läsa vad du skriver syster. kramen <3

 
Mita

Mita

8 mars 2011 21:23

Snopet komma hem med en semla,hehe...här kom gubben hem med varsin semla.En liten till mig,och en stoor till honom.Jag tycker det är precis lagomt med en minisemla.
Kram vännen!

http://mithas.blogg.se

 
Malin

Malin

8 mars 2011 23:10

Hehe otur att du tog fel påse,men bra att man kan dela nästan allt :) ...
Skäms att jag inte bloggat på ett par dagar,men imorgon ska jag ta mig i kragen och printa ner några väl varda ord :) .. Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 mars 2011 23:19

Nu har du en semla till godo på jobbet att ta med dig hem, en halva till blir en hel till slut hehe.
Ha en bra dag i morgon.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
susann

susann

9 mars 2011 04:34

god morron!
Kände att jag ville kika in och önska god morron.
kram

http://blogg.amelia.se/suzz40

 
lillis

lillis

9 mars 2011 06:48

Så snopet att ta fel påse men det är sånt som händer
En bra dag till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 mars 2011 11:10

en halv semla är ju inte heller fy skam, jag tror att mannen din hörde ljuva toner från keyboarden och somnade av dem
ha en fin dag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

9 mars 2011 11:20

Lät som en ganska så mysigt fettisdag *ler*. Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 mars 2011 11:35

Ja tänk så det kan toka till sig - men hellre en halv semla än ingen alls ;)
Vet precis hur du har det med att pyssla om din Christer efter operationen. Min MiML har opererat båda höfterna med allt vad det innebär av att sköta både honom och marktjänsten - med som du säger, man delar vått och torrt ;)
Jag har svarat på din kommentar hos mig.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

9 mars 2011 15:23

Osis med semlan ni hade varit värda en hel.

Sköt om er och ta hand om er på ert bästa sätt.
Kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

9 mars 2011 18:29

Bättre en halva än ingenting alls "ler"

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

9 mars 2011 20:11

Men vilken otur med semlorna. Att du bara fick en med dig hem men dom brukar vara så otroligt stora så en halv kanske var lagomt!

Det var väl en trevlig komplimang att han somnade när du spelade :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

10 mars 2011 09:13

Vilken otur med semlorna de blev, var Bim lite trött kanske ;) Bättre med en halv semla än ingenting. Ha de gott/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards