~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

"Slut på zap med kontrollen" *L*

Av Bim - 3 mars 2011 12:57

   "Jag längtar" säjer Sigge,för det är nämligen husses katt,sas,

Han har legat mestadels i Chr rum,saknar husse,,

   Tusse är mattes kisse,,han hämtar mej om sänggåendet dröjer,ligger precis vid huvudet o ska ha hudkontakt med mej,,

   Jag längtar oxå förstås,,lite väl tomt i det stora huset,,

Sen får jag ikläda mej rollen som sköterska i hemmet,men har bestämt mej för att ej tjata eller fråga,

Chr får lova att säja till NÄR han behöver hjälp,,annars blir det nog för jobbigt för oss båda

Han ska ju ändå vara hemma ca 3 månader,men klart,han blir ju bättre succesivt,hela tiden


Imorgon kommer han hem,med diverse hjälpmedel,


   Så nu är det slut med fri zapning  på TV:n *L*

fast ska jag vara ärlig så är jag ingen större brukare av TV,,

vissa program,dokumentärer,mat o hälsoprogram..


   Ska laga något gott till kvällen imorron,dels för att fira Chr hemkomst men oxå en försenad bröllopsdagsmiddag

******************************


   På tal om "middag",(detta är ju ett löv,om ni kommer ihåg när jag lade in det på bloggen för ett tag sen,

MEN,idag,när jag linkade ner i källaren satt en riktig råtta och kollade till,men försvann snabbt i nåt skrymsle,eller stack ut

De duktiga katterna kanske får sitt behov tillfredsställt idag,men helst vill jag att den försvann ut igen och "klarade" sig,, *L*

******************************

Nu ska jag försöka fixa lite,så gott det går,så det blir lättare för Chr när han kommer hem


   Calma säjer hej då,Carpediem


ps.hoppas ngn kan ge svar på varför jag ej kan besöka vissa av er,vilken väg jag än försöker,gjort ett eget inlägg om det ds.



 
 
Cina

Cina

3 mars 2011 13:32

Hoppas att du snart e frisk o kry och att Christer oxå blir frisk o att ni sedan förblir friska för nu har det vart mycket ett tag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

3 mars 2011 13:59

Nu får man hoppas att ni ska få vara friska och krya ett tag.....
Vår katt Sixten kommer aldrig upp i min och makens säng, han tillbringar nätterna uppe hos sonen i hans säng. Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

3 mars 2011 14:10

Tycker det låter bra att du ska låta Christer själv säga till när han vill ha hjälp :) Blir oftast rätt tjatigt annars! :) hehe! .. Hmm konstigt att du ej kommer in på min blogg :O tror inte nån annan av mina bloggvänner har problem med att besöka mig,hmm hoppas det bara e ngt tillfälligt som blir löst snarast! ..
Kramar!

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 mars 2011 16:04

Vad skönt för dig att Christer kommer hem och för honom att få komma hem. Hoppas att ni får hålla er pigga och krya
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 mars 2011 16:31

Så roligt att Christer får komma hem, då har ni flera saker att fira, vad blir det för gott på bordet tro. Nu får ni båda krya på er och blir friska och krya, ta väl hand om varandra.
Kramar många.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 mars 2011 16:33

Eftersom jag inte hälsat på i din blogg på ett tag så vet jag inte vad ni har råkat ut för,men det är väl skönt att din man kommer hem i morgon igen.

Krya på er båda två!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 mars 2011 21:54

självklart längtar Sigge efter husse, såsom Tusse ligger gör även Nemo hos mig, det är så gosigt så
måste kännas bra för dig att få hem mannen igen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Sussi

Sussi

4 mars 2011 21:34

Men vad konstigt. Jag har inte haft några problem med att komma in på någon sida. Tur att det fungerade till slut ändå. Hoppas det gör det fortsättningsvis med så jag får njuta av dina besök :)

Men vad har hämt med honom?
3 månader är en väldigt lång tid. Var det något allvarligt?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards