~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under februari 2011

Av Bim - 2 februari 2011 08:52

   på er alla besökare hos mej!


   Lite C-vitaminer att starta upp med,var så goda!


   Så här dras sig nästan ansiktet ihop sig idag,

Men hoppas tabl gör nytta snart,vaknade med Alorps värsta huvudvärk,


   Till detta längtar man nu,sitta framför stugan,

njuta av gott kaffe,kanske nybakad sockerkaka,

   eller tills dessa goda bär kommer,(fast då är det ju långt

gånget på sommaren,tänkte inte på det,*L*)

   Calmas fötter KAN se så här söta ut,en sommardag i gräset det gröna,*L*

   Ja,mycket sånt befrämjar hälsa o välstånd,

så det tar vi ett knippe idag,eller hur?


Ger er mitt

   så klart,önskar er den bästa av Onsdagar,

Tittar kanske in hos er ikväll,men jobbar till sent,

Men annars får ni längta efter mej ett tag till *L*


Stor varm kram till er,från

   Calma:=)

Av Bim - 1 februari 2011 21:46

   Välkomnar med denna fina bild

tagen från vårt köksfönster,ut mot en av åkrarna

Kom att tänka på den efter att ha sett så fina solnedgångar  hos

ngr av er andra,,visst är det vackert!!


##############################

Dagen har varit toppen,började lugnt och stilla,

med kaffet o tidn osv,

Lite pyssel hemma,för att sen ta Christers cykel

   och ge mej ut på långtur,härligt,trots blåst o halka *L*

finns så många vackra platser i vår natur,omgivning

##############################

Cykelturen slutade (nästan,innan hemfärd) i vår

trevliga affär,handlade det som fattades till bakningen,sen blev d fart

   dock på assistenten,

tyvärr har jag ingen USBsladd till lånekameran,så bilder blir det ej från baket,

o kameran har strulat plus att jag hittar den ej ,hmm

Nåväl,grannen fick förstås en påse,och de har ej klagat än *L*

##############################

Så idag har    jag bara njutit som här,men kolla

friisan,på vår favvorestaurang,en av dom iaf,så testade de en hårspray på mej

så det är INTE egendesign på spret,**LL**

Undrar varför jag blundar,hehe,Det är i Turkiet förstås,

##############################

   Denna bildenmfrån vår vigsel,tycker jag är så fin,

när jag skriver i boken

Klänningen sålde jag sedan,till en av mina bloggvänner,hon blev såå fin i den

#############################

   Ett fång tulpaner vill jag ge er,samt förstås

   förstås


Kramen den varma från    Calma:=)


Av Bim - 1 februari 2011 08:57

  

// Ingen är så blygsam att han inte gärna

hör beröm // Anonym

Av Bim - 1 februari 2011 07:54

  

Gomorron på er alla,kul att ni tittar in!


Först av allt,Tusse,(som ligger här hos mej),hälsar SÅ mkt och

tackar alla som skrev o delgav sina sympatier igår.

"Vilka bloggvänner du har,jag vill skapa en blogg för mej o Sigge oxå"

Nåja,vi får väl se,kanske,blir väl lite svårt med min hjälp,*L*

Tusse mår rätt bra idag,var rätt trött igår,men det får man förstå.

##############################

   Sitter just nu i sängen,avnjuter kaffet och läst tidn,pluttrat

lite med det dagliga korsordet,alt med Sudoko:t,som jag oxå gillar.


§ På dagens program står ej så mkt,promenad(i blåsten)

§ Sortera lite mer bl pappren ja håller på att gå ignm.


§ Försöka förstå mej mer på den (knastelefon,sorry Telia),som

jag fått låna,iom min andras prbl,så den ska repareras,

vet ej vilken tel i ordningen jag har o som jag

får lämna in,,så trist.


§ Har ingen    hemma idag,så det blir

att vara hemma,vilket är mkt skönt


§    bak,KAN det bli idag,och

   kaksbak oxå,men kom precis på

att jäst,troligen ej finns hemma

Ahh,det blir prommis till affären iförsta hand,och det tar ca 1 timme

fram o tbx,förenat nytta med nöje alltså


   Blir jag insläppt sån här tro? *L*

Om inte förr så vaknade ni nu,eller hur?


   Denna bild,från min o kompis dans på restaurang

i Alanya(där vi oxå hamnat på menyns framsida,med ett kort som togs året innan

det var lite kul fakt

Denna restauranegn är ett favvoställe,


Nu önskar jag er alla en bra Tisdag, ska titta in till er.....

   hoppas det regnar kärlek,värme och allt gott på er

   så blir det säkert den bästa Tisdagen hitills


   Varm kram från Calma:=)


Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards