~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

LördagKväll:=)

Av Bim - 12 februari 2011 17:41

   Tusse(för Sigge sover*L*)välkomnar er till min blogg,

Sååå mysigt det är på mattes pläd,jag har sällskap av grisen

Anna-Greta bakom,

******************************

Har tagit lite bilder,bök med uppladdningen här,men en del ska jag visa er iaf

Lite rundvandring i det Calmska hemmet,var så goda


   Myshörnan i mitt rum,kolla in den lilla svarta på väggen,t v om fåtöljen,,en galge som det hängt en scarf på i affären,blev utmärk till mina hörsnäckor,*L*,här sitter jag ofta..

   en annan mysig vrå av mitt rum,

   ja,nästan samma ser jag,*L*

   Min underbart sköna,breda säng,

Syns vad jag gillar för färg,eller?

   Så,då var rundvandr i mitt rum gjord,behöver jag säja att det är ett av hjärtana i mitt/vårt hem

   Min takkrona i mitt rum,me like,,,  

   TVplatsen på övervåningen,mannen fixade skivor,som jag klädde i lämpligt tyg för att "ta upp färgen" i skåpet härunder,

   Skåpet gömmer allt som kan behövas när barnbarnen kommer på besök,hittade på Ikea fyndhörna,,rymmer massor,spel,filmer,m m

   En annan vy från öv,det är riktigt högt till tak,från nv sett, Sigge verkar fundera på ngt,,

   Som sagt högt,"Romeo" ropar därnere,*L*Tusse verkar hålla med,,*L*

   Stora rummet,nv,ej renoverat än

   Matrummet,där vi ofta sitter själva,för att mysa till vardagen lite,,

   Min pysselhörna nr två,

   En del av hallen nv

   mitt emot,(se där ja,tapetrullar kvar i fåtöljen)


Köket har jag visat förut,

Sen finns det Chr rum och så gästrummet,har ej foton å det,

Rundvandringen slut *L*

******************************


Dagen idag varit lugn,känts som feber av o till,men nu vill jag bli frisk,

Armen värker fortf,men ej hela tiden,,

   Så här är mitt vanliga intag om dagarna

   Så här är det nu,, **LL**


   Härlig bild från idag

   Ungefär samma bild för ngr dgr sedan,,


   Kokat lingonsylt och gjort 2 banankakor,ja två,

syns bara en,våra goa grannar fick en till lördagsfikat,


Maten blev hjortgryta med "tager vad man haver" i,hjortkött hade jag *L*

Hade även trattkantareller,som är så smaskis,det åkte i oxå,, ris,egeninlagd gurka till,ett glas vin blev det oxå


   Denna färgen blev det på denna fredags tulpaner,love them


   från denna ljuslykta jag fick i julklapp,med mitt ständiga motto,,, får avlsuta mitt fotoinlägg här idag,

Nu kom det väl foton så det heter duga vá?, *L*


   Calma säjer hej för nu,,

   Varm kram till er alla,,,,,,,









 
 
Pisan

Pisan

12 februari 2011 19:06

Vad kul att se hur du har det hemma, om än det är lite meckigt att klicka på bilderna för att de skall bli större så man ser ordentligt. Du vet väl att man kan göra bilderna större i inläggen? Ha en fin lördagskväll! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 februari 2011 19:34

tack för att jag fick komma hem till dig på en rundvandring, du har det så fint och mysigt
kramr

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

12 februari 2011 19:40

Tack för titten!

TILL PISAN:
Om du klickar på första bilden så blir den större för sedan musen o upp mot höger kan så kommer det fram ett kryss klicka på den så kan du kolla på alla bilder i större format.
Man behöver inte klicka upp ett o ett.
Lätt som en plätt!!!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

12 februari 2011 20:02

Så roligt att få följa med dig på en rundvandring i ditt fina hem, toppen fint har du det.
Tur att du är på bättringsvägen och duktig har du varit som har bakat till kvällsfikat.
Ha en mysig kväll / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 februari 2011 23:23

Så trevligt att du visar oss alla fina bilder från ditt hem!!! Så mycket vackert!!!
Såg på bild 6..att vi har likadana gardiner..dom med lÖVEN..jag köpte dem på ICA MAXI..dom är så vackra!!!
kram o GOD NATT!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

13 februari 2011 07:00

Kul att få komma hem till dig på en rundvandring
Ha en bra och skön dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

13 februari 2011 09:17

Tack för rundvandringen!
Måste erkänna att jag klickade inte på varje bild för det tar tid när jag ska skynda mig för att besöka mina andra bloggvänner ;-) Jättemysig kisse med sin gris :-) Ha det/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

13 februari 2011 12:12

TACK FÖR TIPSET!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

13 februari 2011 13:06

Såg detta med att klicka sig vidare med nästa pil men det funkar inte om man går in i mitten och gör det ;-) Inte för mig i alla fall *ler*. Bloggvänner är ofta på språng och tittar därför helst på stora bilder :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards