~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

VC-besök...

Av Bim - 9 februari 2011 18:52

   Gokväll goaste bloggvänner,

Hit in är ni varmt välkomna,envar,,

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Vi betar av dagens sjukdomshistoria,så är det klart,

blir väl mest det jag skriver om,*L*


Fick tid väld snabbt på VC,mkt bra

Mina diagnoser: 'l'

Röd,ful ,svullen i halsen

Båda öronen,trumhinnorna ej granna de heller,stor vaxpropp

i ena örat som dolde mkt

Slem hördes i lungorna,

Svullna lymfar,

Feber

Ja.övre regionen ej mkt att lägga ut på blocket

Men sammantaget fanns det ej ngn inflammtion ngnstans,togs alla möjliga prover,både blod och svalg


En rejäl virusinfektion som härjat,o förhoppningvis är sluttampen på


Ordination:

Resa till thailand,*L*

Mollipect på dagarna,fram till mitten på em,måste få loss detta i lungorna,

sen uppehåll,

Vid sänggåendet Cocilana,som dämpar hostan,så man kan sova och orka bli frisk sas,

Den ena sorten förtar ej den andra trots de är motpoler,bara det finns ett mellanrum

Sen så klart näsdroppar,,

Så nu hoppas vi det vänder,klokt att du är hemma tyckte han,alltför mng går och jobbar fast de ej är bra,inte bra för ngn

Mkt trevlig och bra läkare,

Kalaset idag blev läkare och mediciner 450:-,det

kostar att ligga på topp

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


   Skinit här idag oxå

I detta solsken kom Christer hem,strax efter 9.00 imorse,var ej bra ens igår,än värre idag,så nu ligger han och har börjat samma resa som jag,,

Smittad av mej?,hur kan ni tro ngt sånt,, *L*

   Undulater,hur mng fåglar har man ej haft,råttor,marsvin,kaniner,

men en undulat,som hette Klas,lärde sig prata,dock ej han på bild här,

Klas var gul,sååå vacker,

"Glass e gott,glass e gott,Klas vill,Klas vill"

"Puss o kram"

"Hallå,hallå"  m m,,vilken skön lirare det var,

Vilken sorg o tragedi när han dog,


   Ahh,hur mng kommer ihåg?,

Söta Drutten o så Jena,populära hos oss,

Nostalgi på hög nivå,*L*


Blir inga färska bilder idag,ej ngn feeling för plåtande idag


   Lite Cvitaminer ska d bli u,fast i form av apelsin,

   Sen bara ta det "isi"  **L*


Ha det bäst kära vänner

   skickar,varm   


  

 
 
Kristina

Kristina

9 februari 2011 21:18

Så skönt att du har fått hjälp med din hälsa!
Ta nu ännu bättre hand om dig och vila.
Ge kärlek till dig själv som du ger till andra.
Visst kommer jag ihåg Drutten och Jena,min älste son, han är född -73 gillade dom.
Vi satt han och jag i en fåtölj och tittade på detta. Ett litet minne för mig.
Nu fär ni sköta om varandra.
Kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

9 februari 2011 21:30

Din sjukdomsbild är typisk för denna influensa som florerar. En god vän till mig blev döv på ena örat, det blev en svullnad och det gick tillbaka sakta men säkert. Snart är du pigg igen, synd att gubben blev smittad och får genomgå det samma, men så är det, nu får ni trösta varandra så gott det går.
Kryapådigkramar !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 februari 2011 21:34

Det var många krämpor på en gång,men nu blir du säkert frisk snabbt när du har fått lite medikamenter av doktorn.

Undulater har jag haft också,men dom kunde inte prata,dom hette Pelle och Kickan och så hade jag en som hette Klas.Synd bara att fåglar skräpar ner så väldigt.

Visst minns jag Drutten och Jena,det var väl i ett orogram som hette Halv sju tror jag som dom var med i,det är många år sen.

Krya nu på dej!

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 februari 2011 21:53

så nu har du fått medicin så nu kommer det att gå åt rätt håll
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Mita

Mita

9 februari 2011 22:10

Ja då får ni hosta och nysa ihop då gubben och du.Den hostmedecinen är en dundermedecin. Jag fick den för länge sen och jisses vad yr i skallen jag blev,nog bäst att ta den till natten *L*...
Ja visst kostar det att ligga på topp,hehe...hoppas du kommer känna dig lite bättre snart,
Jag är sååå glad för min Peppe vovve, och visst saknar man dom som inte finns längre.Snart ett år sen jag fick ta bort min älskade Famous.
Kram vännen!

http://mithas.blogg.se

 
solan

solan

9 februari 2011 22:13

Krya på dej ...Kram

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

10 februari 2011 00:29

Ojdå...det var mycker du drabbats av!!! Inteundra på att du mår så dåligt!!!
Hppas att alla mediciner nu hjälper dig...s å att du pigar på dej...och får din hälsa tillbaka!!!
Kram på dej, vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja" target="_blank">bloggplatsen.se]irja

10 februari 2011 00:54

Kära Calma,,,
Inte hade det varit helt fel att få remiterat en solresa till Thailand,,, två av mina barnbarn är där nu, andra veckan av tre,, lite avis...Bra att du tog dig till VC och fick det undersökt,, Tummen upp för de.... Krya på dig , och vakna till en bättre dag...
KraMiZ IA.....

http://40- talisten, bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

10 februari 2011 07:23

Ta hand om dig och krya på dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

10 februari 2011 08:36

Tur du kom iväg till VC och fick medikament *ler*. Nu är du snart lite starkare och det passar väl bra om din man är sjuuuk *fniss*. Var rädd om dig och tillåt dig att bara vara så mycket som det går. Ha det vännen/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

10 februari 2011 10:27

Så bra att du kom iväg till VC och fick den hjälp du behöver i form av medicin. Snart är du på topp igen ska du se. Ha de gott och krya på dig/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 februari 2011 13:03

Krya på dig!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Helen

Helen

10 februari 2011 19:55

Hej Bim! Hoppas du kryar på dig snabbt. Jag hade också undulater när jag var ung och när mina äldsta barn var små.
Kram

http://hembretsen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards