~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Bim - 8 februari 2011 21:09

   Hej,välkomnar dej till mitt lilla krypin här..

******************************

Min dag idag,totalt:


Tagit det mkt lugnt,,vilat,varit uppe mest,

hostelihost,heselihest,men humöret är det inget fel på,*L*

Tog på mej rejält,sen en liiten promenad i det    vädret

Mobilkameran med(hmm,knepig,)men lite resultat kommer här


   Vid foten av en av flera stora ekar vi har,där har vi gjort

vår minnesplats för våra djur,tänder lyktan sätter dit ngt fint i urnan,samt här

finns oxå ett litet gravsmyckninghjärta,,lite vårlökar planterade oxå,

   Gräset helt bart på denna sidan huset,lite snö finns länge upp mot hagen,där djuren brukar gå,men vad vackert det var,solen sken o ingen blåst,detta är en liten del av all trädgård vi har,men mkt gräs och åkgräsklippare,så det är okej,

Till vänster om trädet,där syns högen med skal från solrosfröna,som de små liven måste ha,,vi har flera matställen till dem,,

   Tojahäcken på baksidan,har rådjuren klippt åt oss,ja,vad ska de göra de stackarna,när det är som det är,

   Här sticker ngr knoppar upp precis,ska täcka dom imorron,,föör tidigt,

   Ena dörrkransen,made by Calma,får hänga kvar lite till,den är ju ej julig precis

   Här är miniputteland,under trappen till vår groventré,Christers idé,så vi köper små saker vi hittar o sätter dit,tänder lyktan förstås,och barnbarnen tycker det är så mysigt,

Här i miniputteland kan man berätta hemlisar,dom stannar där under,varken regn eller snö,eller blåst kan ta bort dem,bra vá, **L*

   Detta låg på vår gång,vid lilla ingången,ropade på Christer,inte för jag är rädd för råttor,men ville han skulle se bamsingen,

Trodde förstås ngn av våra fina katter hade tagit hem lite mat till oss,

"Kolla man ser t om tänderna på den",sa jag,,

Du gumman.sa min man det är ett löv, "ja eller hur"sa jag,

Han hade rätt,vad vi skrattade, *L*

   Ytterligare bild på "monstret",  *L*

   Bild åt ett annat håll,det är så fint runt oss,,

   Här lagas det mkt mat(god oxå hoppas jag),

Christer är duktig på denna konstart oxå,det är bra

Färska kryddor är både vackert och gott,gillar använda olika oljor,piffar upp det rejält,gärna smaksatt oxå

,   Till sist av dagens inlagda bilder,en liten vy från mitt rum,gardinerna känner Cina igen,eller hur

En av mina favoritvrår,har en skön fåtölj bredvid bordet,där sitter jag o läser,handarbetar,laptopar o bara njuter,

Balkongen gjorde inte valet svårt att göra detta till mitt rum,sitter ofta där när vädret tillåter och inmundigar första kaffetåren eller annat,

Ja,pilatesbollen används när ryggen tillåter,så ej nu *L*

Fler vyer en annan dag

*****************************

Jaha,så mkt bilder har ni ej sett på länge från mej,*L*


Nu ska jag strax släcka ner,kurera mej mer

Ännu en mugg honungsvatten har druckits,blir nog en till innan john blund kommer på besök,

Ska titta in hos ngr av er,resten imorron


   för era kommentarer hos mej,blir så glad så,

en ny bloggvän kommenterade idag,tack snälla

 Calma  säjer godnatt och sänder stor,varm

   till er alla



Av Bim - 8 februari 2011 10:57

      kära vänner,varmt välkommen,

vi kör favorit i repris och går loss på honungsvattnet direkt,,

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


   Calma då,hur mår hon idag?

Ja,lite bättre iaf,har fått ngr mer timmars sammanhängande sömn inatt,

Feberfri idag,men platsar definitivt som baryton i min kör,

Tyvärr ingen körövning för mej igår,snyft

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

   pratat med mina trevliga arbetskamrater idag,

Ville bara meddela att jag förmodligen blir hemma imorron oxå,

bra att få veta i så god tid som möjligt,,

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      står närmast på dagens agenda,*L*

   liten tupplur blir det sen,dock ej nattsov,*L*

   Dock bör jag avstå från övningar som Zumba o Salsa


   Något att förtära bör ju fixas,

känner för köttfärslimpa,det sköter sig ju rätt bra självt,orkar ej stå

med en massa stök,får bli det,bestämt


Jag skriver ej mer än så kära vänner,

Tittar in hos er under dagen/kvällen,när ork och lust infinner sig


Nu har    tittat fram,samtidigt som tevattnet blev

färdigt,vilket sammanträffande av två underbar ting,


   alla goa vänner,


  Calma skickar stor    via zybern




Av Bim - 8 februari 2011 10:40

   Veckans Tanke,,,

// Om du önskar att dina drömmar ska gå i uppfyllelse,

får du inte sova för länge//


Okänd,gnm Calma:=)

Ovido - Quiz & Flashcards