~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

TorsdagKväll,stadstursdag!

Av Bim - 27 januari 2011 21:29

   kul att ses igen!!!


   här är jag,igen,repris,men shit the same *L*

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hoppas er dag varit bra,allt utifrån var o ens förutsättning,som det

alltid måste vara.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Jag har varit på VC,kollat bltr,hmm,gått upp lite,men det var ok iaf,

en anna distr-sköterska,men helt underbar hon oxå,snacka om att

ta sig tid med patienterna.


Efter VC:besöket blev det stada by Calma,utrustad med presentkort från

jobbarkompisarna,när jag fyllde 60,ett presentkort på

   smyckesdelar-smycken,jättebra idé eftersom jag gör smycken


Det blev oxå lite besök i olika affärer,handlade en blus o en halsduk för hela 118:-

tillsammans,,(jaja,det kommer bilder,men kameran o jag är ej kompisar riktigt,*L*

Lite tider som beställdes här och där,,


Sen förstås gynnade jag vår affär på orten,för inköp

av lite dagligvaror

"Slog till" på en smörgåstårtslandgång,det blev poppis när jag kom hem,

tills med gott    njöt vi i fulla drag

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Imorron är det dags för jobb,varit hemma 2 v nu,semster,som kroppen signalerade om att den ville ha.

Startar med helgpass,men då är det lugnare,ej en massa saker

man ska följa med dem på eller göra,

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


   Här en gammal Höganässerie jag samlar på,finns i grönt oxå,har folk i Viken,närheten av Höganäs som håller koll åt mej,

Det är den gamla höganässtämpeln på,,roligt,har mkt olika saker i serien,


   Här förresten ett kort nere ifrån stranden vid Viken,men ngr år gammalt,där har mng av mina dikter o andra funderingar kommit ner på papper,hälsa för själen att gå vid havet o bara vara,där samlar jag,förutom bokstäver på papper,,

   ja,stora som små,skapar mng grupper hemma

med stenar,de är i all sin hårdhet så "mjuka",säjer väld mkt,

Jag är mkt kräsen när jag plockar dem,de ska "kännas bra"


   Här en bild från Ladys Night,som jag fick i present av

mina kompisar,vi hade sååååååå kul

Det var inte så kul att jobba dagen därpå,,liiiite trött sas,och ingen kunde jobba för mej,tyvärr,men det gick

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nu säjer Calma

   Gonatt och skickar kram till er alla besökare hos mej

   Ljus o värme till er

 
 
Margit

Margit

28 januari 2011 10:04

Gomorron min vän Calma!
SÅ mycket du hunnit med och så mycket du berättar och visar oss!!!
Porslinet...så fint!! Min Lasse har ocskå en hel "gammalt" porslin i sina skåp...som man känner igen...sen man var barn..som användes då.
Kul att choppa..och nu när dte tä slutrea..så kan man verkligen göra lite fynd...och hitta lite saker som förgyller vår vardag.
Fina stear! Vilken bra present du fick av arbetskamraterna...saker att göra mera smycken av!!! Trevligt!!
Så fin du är på bilderna du visar...
den som togs..vid den där skylten...
Önskar dej en ycket trevlig och fin dag!!!
Nu är det ju fredag...IGEN, REDAN! Man hinner iNTE med...Inte ens jag..TROTS att jag nu INTE jobbat på 1,5 månader (semester) och är nu tillfrågad om att jobba en EXTRANATT på söndag till måndag ..och den 31 jan...är min SISTA arebstsdag som fast anställd. Sedan går jag in som "timanställd"...nu när jag blir pensionär "på riktigt"....
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

28 januari 2011 11:37

Det var mycket intressant här på din blogg idag...eller igår var det visst du skrev detta inlägget.
Du skrev att du varit på VC och provat blodtrycket,jag gör också det ibland och nu är min läkare nöjd med mitt *tryck* som är 140/80.

Önskar dej en bra dag!

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards