~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Tisdagsfynd(utan bild):=)

Av Bim - 25 januari 2011 21:42

   Hej,Välkona in till mej,kör lite bikinidans för er,ok? *L*

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jaha,ännu en dag till ända,

En dag där solen ej haft ngn lust att skina,men lite snöyra o blåst

blev det iaf,man får vara glad för det lilla *L*


En mjukstart idag oxå,haft riktigt ont i huvudet inatt,samt nacke

och nedåt en bit,   kände mej som så här

när jag vaknade,men ngr starkare värktabl och Voltarengel gjorde rätt bra

nytta ändå,och värktabl äter jag ju för ryggastollen ändå

(ja d e jag på bilden),*L*

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Var iväg till secondhandbutiken Hjärta&HJärta,och  det var lång kööööö in,

jag skulle lämna grejer,men brukar ju ej komma tomhänt därifrån*L*

Så nu till fynden:

En snygg fönsterlampa till allrummet,passande till collagen jag gjort på

väggarna

En liten lampa till mitt rum

En lampa till den snart(förhoppningsvis) färdiga lilla toan

En snygg kruka,där jag hade modell mindre redan

Två grisar till min samling

En ny snygg kjol,prislapp m  satt kvar

En mkt snygg kappa,som jag letat efter,bara att kemtvätta den

Allt för drygt 400:- 


Men det häftigaste,när flytten till Vikingstad skedde -98,så köpte jag en

hörnsoffa,brun/beige bladig för 800:- på ovannämnda affär,som då låg inne i centrum i stan(utanför nu)

Denna kasserades senare,skänktes till Stadsmissionen

NU stod den i second handbutiken idag,kpstade 1200:-.kolalde vissa igenkänningstecken,,lite häftigt faktiskt


Träffade oxå en "gammal" arb.kompis,naturligtvis bytte

vi    nummer,,(Kul att ses Anita)


Sen ett besök i Ikanohuset,men handlade bara ngr USBminnen,så där gick

det snabbt

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Här har tagits upp köttfärs,   blir att steka köttbullar

imorgon,på 1 kg,,gillar jag

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hittade detta fotot igen,kanske repris,men då får ni blunda

   torpet,nu längtar man dit,,visst ja,vi ska

sätta nytt staket,nja kan vänta med värsta längtan då *L*

Det är MKT staket och ny grind förstås

   men denna grönskan är ej fel,

ångar mej TOKLÄNGTAR,,

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nu ska jag kolla in lite hos er andra

Kram säjer    Calma,som här hade annan längd o färg


  


 
 
Kristina

Kristina

25 januari 2011 22:34

jag gillar också secondhand.
Jag har handlat mycket möbler där dom kör hem dom och tar med sig det man hade förut.
Jag håller med dig om längtan efter sommaren det gröna gräset.
nu var det helt plötsligt 10 grader kallt.
Kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

25 januari 2011 22:53

Jag tycker också att det är kul att gå på secondhand, alltid hittar man något, här har vi också haft snö och blåst i dag

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 januari 2011 22:55

Åter ett gott skratt av en tokig bild på dig, vilket gummiansikte, du bjuder då verkligen på dig själv det är skönt att se.
Det är så himla rolit att gå på secondhandbutiker, så mycket fint man kan köpa för noll och inget, skitkul ! Kan inte gå förbi Röda Korsets lokal när jag är på torget, oftast hittar jag något.
Ha det så bra vännen / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 januari 2011 23:01

hahaha vad kul det där med soffan, jag tycker också om att gå i second-hand butiker eftersom jag samlar på kina-saker
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

pia

25 januari 2011 23:31

Vilka fyns du gjort syrran.
Hoppas du snart är frisk igen.
vad kul det där med soffan, lite häftigt tycker jag..*L*.
och ett par grisar fick du med dig,, ja ja du har ju inga förut..hah
kramar

 
Ingen bild

Eva

26 januari 2011 06:48

Så förvånad jag blir, köpte du grisar?? Det hade jag aldrig trott! Ha en toppendag! Kram Eva

 
mortuta

mortuta

26 januari 2011 07:20

Hej
Himmel va mycket du hinner göra, och vad trevligt det verkar att gå i second hand-affärer. Vi har i vår stad en stor Myrorna och den är nästan lite föör stor och cool för att det ska få nån mysfaktor att gå dit. synd, jag måste nog spana efter nån ny. fin hårfärg förresten.
Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

26 januari 2011 09:03

Vad kul med soffan, tänk hur det kan bli,
Vad fint du har här,och kul du gjorde ett avtryck hos mig,
Ha det gott,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
Margit

Margit

26 januari 2011 10:04

Gomorron, Calma!!!
Ja det var ingen dålig affär du gjorde på "Hjärta till hjärta". Du kan göra affärer. Festligt med soffan du köpt där förut...OCH nu stod där igen..och priset...
Vore kul om du tog lite bilder på allt det fina du handlade..och vi får se!!!
Liten uppgift under dagen..och vi får njuta med dej...när vi får se det på bild!!!
Krramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Maria

Maria

26 januari 2011 10:21

Vilka fynd du gjorde igår..skoj med soffan du haft som stod där igen :)Undrar var den hamnar nästa gång! Det var länge sedan jag var in i en secondhandbutik..nu blev jag sugen att göra ett besök igen. Ha de gott! Kram Maria

http://maria9.bloggplatsen.se

 
solan

solan

26 januari 2011 10:31

Tack för att du tittat in....tittar tillbaka å önskar dej en bra onsdag.
Vi har en strålande ,solig dag men hua så kallt -29 i morse....

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

26 januari 2011 12:05

Det är alltid kul att titta in på secondhanbutiker,jag är svag för grejer i glas så det köper jag ibland och det är både vaser och skålar bland annat.

Ha en bra dag!

kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 januari 2011 14:40

Visst är det bra att secondhand-affärer finns. Där kan man verkligen göra fynd. Festligt med din gamla soffa som varit på besök hos flera och nu är på gång igen. Måste vara en riktigt kvalitetssoffa, som hållit så länge;)
Ha det gott!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

26 januari 2011 17:11

önskar dig en jättefin onsdagkväll
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
irja

irja

26 januari 2011 17:19

Hej vännen !!!
Igår blev det inte mycket att vara på blogget,,, eftersom jag besökde tandläkaren på förmiddagen, skulle dra ut en visdomstand som har varit bara till besvär, med många bedövningssprutor var det dax att dra ut tanden,,,,det gick ganska bra ,det kändes något men vipps så var den fullingen ute,,,som tur så hade jag mannen min som chaufför, jag skulle ju in till storstaden Piteå, jag bor ute på landet, ungefär 2½ mil norr om Piteå.... Och tur var väl de, så groggy som jag kännde mig efter alla dessa sprutor,,, Jag sov hela dan, var uppe en liten sund på kvällen.... sen var det säng dax igen och vakna halv 10 om morgonen,,, FY usch så jobbigt det är att bli av med en tand...... ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Visst är det kul att gå på secondhandaffärer, det gillar jag också, som man inte hade skrot sen förut hemma,,, men det man inte längre vill ha kvar, eller blivit less på dom så då byter man ut , eller köper nytt,,, det är mycket man kan fynda också.....göra bra kap eller mindre bra kap........
HA det bäst vännen .... FÅNGA DAGEN,,, Kram IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards