~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

GoOnsdagkväll på er!!

Av Bim - 19 januari 2011 22:20

  


   till min blogg,varenda en*L*


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Min dag idag har varit avkopplande,innehållsrik,

Både själ o kropp,som alltid hör ihop,,har jag

tagit hand om,,

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Efter lite pyssel,som jag kände för,inga tvång,

och ett långt telefonsamtal,

så var jag redo att bege mej mot Medley/Simhallen


Innan dess så lastade jag i lite grejer som skull till Hjärta&Hjärta,

väntade ut tiden på simhallen för jag skulle vara på secondhand vid 17.00,men det är ju Onsdag=stängt,det är ej första gången jag tar fel på dag.

Nåja,då besparade jag ju dom mitt vältrande i alla hyllor o klädställningar,vilket jag gillar,hmmhade verkligen velat gå där idag,men nu vard det så.

Kanske de öppnat bara för mej om jag sett ut som jag gör på detta fotot*L*

  

IcaMaxi fick besök istället,det blev nog DOM glada för*L*

och jag såg EJ ut så här*L*

Kortet är taget på hemväg från en Ålandskryss,

det bor en teater"apa" i mej,alltid gjort,,

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

   Förresten,bjuder er alla på fika,

så här såg det iaf ut på vårt Adventskaffe,här i Alorp,mmm

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


   Här vår älskade Sigge,som är 10 år,och som blev så

illa sargad i ett slagsmål,

Blev operation,iofs ett tag sen nu.

Veterinären visste ej om han skulle kunna använda nedre delen av tassen mer,

Han gick ett tag bara på där tassen är vikt,

Men,han repade på sig,tassen är liite felställd,men d kan han ta och vi oxå,

tack o lov,att det gick så bra

   Tusse Tabasco Kattastrof hjälpte förstås till i läkprocessen

vad han ej vet idag,är att han den 31 ska ha sin egen julgransplundring,av "sina kulor",öronmärkning och ngr sprutor blir det oxå,,

Jag lyder väl husse o mattes råd,blir bäst så*L*

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

¤   Dessa luktärtor från i fjol,ger jag er som en slutkläm på

mitt inlägg här idag,,spaljen blev sen helt översållad,sååå vackert,


   Nåja,ni ska få ett "normalt" kort oxå,eller?


Ikväll gick det liite bättre att ladda upp bilder,därför lika olika varianter o hopp mellan ämnen,sorry*L*


Önskar er alla en god natt,ska d bli här oxå,hoppas jag

Sov ej så bra alls föregående,


   Tack alla ni som berikat min dag på olika sätt,

det betyder och värmer ett litet hjärta som mitt,,,


Stor kram från Calma:=)


  

 
 
Ruth

Ruth

20 januari 2011 16:06

I dag var det blandat och omväxlande kompott. Älskar bilden på dig med hatten :D Inte kunde det varit ett kattbråk som har orsakat så stora skader på pizzens ben ? vad skedde egentligen ?
Synd om den andra som skall förlora sin förmåga att ....... men det är nog bäst så.
Jag besöker ofta Röda korsets loppis, tycker det är så roligt att fynda hehe..
Ha en fin dag / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

20 januari 2011 18:39

Hej där!
Haha,,vad kul att jag kunde glädja ngn,*L*,nåja,de tyckte allt det på bussen oxå,
ibl vet du,så flyger "den" i mej o då kan d bli så där som med hatten,,,

Jo,det var ett kattbråk,,den andra katten höll fast och slet med käften,sas,,värst skador fick han på benet,sen massa hugg på buken oxå,
Vet trodde att det skulle vara så mkt nervskador,så det ej skulle gå att rädda nedre delen,MEN det gjorde det,,
Till historien hör att den andra katten senare hittades överkörd,och den såg ej vacker ut,usch,,men vi hitatd ej ägaren till den,så den tog de hand om på djursjukhuset när vi åkte in med Sigge,bra

Ja,han måste kastreras,han börjar yla o låta o vill "sätta på" SIgge,och det gillar INTE den gamle mannen *L*

Javisst e d kul med loppisar,jättekul,brukar sälja oxå,inte mindre kul det,,

Ha det så länge,ska titta in till dej o de andra sen,,
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

20 januari 2011 21:15

Så härligt med simmning! Jag bor alldeles för långt ifrån någon simhall så det blir aldrig av!

Verkligen tur det gick så bra för kissen..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards