~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Calmas är här!!!

Av Bim - 11 januari 2011 07:31

  Hej alla!

God fortsättning på det nya året,som nu hunnit en liten bit,,,

Ska verkligen försöka bli enj bättre bloggare detta året,när jag nu

har en blogg,som jag fått hjälp med att ordna dessutom,,


   Är förstås mitt motto detta året oxå,,


*****************************

Ja,vad som hänt sen jag sist var inne på min blogg,DET,går ej

att skriva allt nu,en del vet ni redan,ja iaf er som jag har

kontakt med utanför min blogg.

En del skriver jag iaf...


*****************************

Svärfar avled efter mkt kämpande,det var ngt speciellt mellan honom o mej,

saknar honom otroligt mkt.

*****************************

Christer var oxå dålig av o till,fick en rejäl lunginflammation,med komplikationer,

men repade sig dock,som tur var.

******************************

Vi fick reda på att huset,som vi nu bor i,,var ledigt,hörde oss för OCH fick den stora förmånen att hyra detsamma,,vilken ny livskvalité som kom in

i vårt liv,,vi fick UTRYMME,utrymme för att kunna ha våra älskade familjer övernattandes när tillfälle ges,UTAN att ramla över tältsängar o resväskor,

Jag fick oxå mitt efterlängtade pysselrum,där vi oxå har kontor,

Nu finns det ett stort arbetsbord där och jag kan sitta o gå ifrån,UTAN att behöva plocka undan allt.

Detta året ska det bli mer pyssel i mitt liv*L*

Till huset flyttade vi mitten av maj-10

**********************************

Mkt flyttande av saker hit och dit,iom att svärfar avled,så tömdes hans hem,

en del skulle till landet,en del från landet skulle därifrån,

SAMTIDIGT som vi skulle försöka få vårt huset beboeligt,och gjorde viss renovering

som var av praktiska skäl,innan allt annat kom på plats sas..

***********************************

Jag har ju oxå fyllt 60,vilket var LITE förberdelse inför,,*L*

Ville ha öppet hus OCH en stor fest,med mat,dryck,musik och mer därtill,

kräver planering,men eftersom jag gillar sånt,så var det bara roligt,även om det tog tid,,ALLT blev precis som jag önskade,,

Här kommer en bild på mej o mina älskade döttrar,taget den 23/10-10

vilken rikedom!!

  

Sonen med familj var sjuka,och var tyvärr ej med

**************************************

Året har även haft annat med sig oxå,mer tråkigheter,

men mottot mitt hjälper oss att göra det bästa av det.


§ BARNEN: Olycka, med whiplash som följd och mkt smärta,tråkigheter iom detta.

                Ryggproblem,och utredning av annan sjukdom.


§ OSS:       Christer fått stora besvär att gå,vilket visar sig vara en helt utsliten höft,

                den andra är på gång oxå,hmm,hanjobbar så gott det går,väntar på tid 

                hos ortoped,   

                men från nu och tills mindre smärta,tar det nog ett tag,tyvärr.


                Jag,har haft mkt problem o värk i ryggen,vilket visade sig vara 2 diskar

                som ej alls låg som de skulle,plus en rejäl artros(förslitning) i

                ländryggen(har ju blivit äldre nu,*L*)

                Detta behandlas,det som går, med sjkgmnastik,smärtstillande,

                TENSstimulering,den apparaten ska jag nu köpa ut.

                Dock ingen högintensiv träning än,,så det får vi vänta med..

****************************************

Förstås så blev det en resa till Turkiet,med min bästa vän och en tjej till,

vi hade såååååå skojigt,då inköpes klänningen till min 60årsfest.

*****************************************


Har under förra året gått ner ca 14 kg,men liite plus blev det då det blivit

mkt firande o så jul/nyår,men nu är "festandet" slut,

Nu är det fest med "förstånd" som gäller *L*


Köpt lite salsa,zumbaskivor med instruktion,så nu kämpar vi på ***L*


Har även under året,(får tacka Facebook för det) fått kontakt med personer

som jag"tappat",vilket gör mej sååååå glad att åter ha dem i mitt liv,sas

Har oxå träffat NYA kompisar,härligt och kul.

********************************************

Ålandsresa blev det oxå förstås,,hade såååååååååååå kul,

Och det blir mer Åland och utomlands oxå,detta året ska vi överge Turkiet(snyft) och bege oss till Grekland istället(fast det är mitt förslag,så varför snyfta*L*)

********************************************


Tack alla ni som stått ut och orkat läsa ända hit,

här kommer er belöning,det slutar nu,*L*


Ska ladda för jobb vid 12 som pågår till 21.15,men det är bara roligt,

har ju ett toppenjobb,om än krävande ibland,,



Ha det som allra bäst,just idag,

   ger jag till er alla

Carpediem.

Kram Calma:=)



                




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards