~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under februari 2010

Av Bim - 3 februari 2010 23:01

    alla,,

En söt bild på vår "lånehund" Kira,som vi ej kunde behålla,, 



Ja,idag var det mer än svårigheter att ta sig till jobbet,

Körde fast 2 ggr,

Vissa saker fick vi ställa in,och vissa kom till,sas

Hörde att detta var det värsta på ca 60 år,,

Stackare nedåt landet,o kanske på fler ställen,har ju haft det betydlt svårare

än jag/vi här,,


Allt detta med vad det kostat,hörde en siffra från nedåt,det var att snöröjningen kostade runt ! miljon kr/dag!!!!!

Därav kommer det absolut att bli följder för oss ekonomiskt här i Sverige,,,


Ja,ja,vi har det inte värst i världen iaf,,


En bild från mitt köksfönster ut mot gården,här är det bara det lilla av alla snö som kommit,*L*


   En,av alla fina buketter jag fått av min älskade man,  


En sommarbild förstås,måste vara med,

från det torp som vi hyr,,ett gammalt soldattorp,

finns en gumma som visar sig,eller gör sig hörd,ibl,men alla kan ej höra det,,

Jag kan o gör det,mysigt,hon är snäll,,


Vår älskade Sassa,det blir första sommaren på torpet utan henne,

denna underbara hund,saknar henne så mycket,,

Hon besöker mej ofta,som jag sagt tidigare,


   Detta ljus ger jag er,innan jag säjer godnatt.


   sov gott,,,


Kramen från Calma:=)       

Av Bim - 2 februari 2010 09:03


                                  

 

Idag den 2 februari har det snöat inatt i igår kväll,

-4 grader har vi här nu,,

 

Vår älskade    gick bara ut som hastigast,,

bäst vara inne,även om jag syns för färgens skull,så gör jag INTE

det för snöhöjdens skull..*L*

 

Jag ska ta mej an dusch och sånt strax,,

ska ju till jobbet idag,ska bli riktigt kul,

orken får väl komma vartefter,den är ej så stor just nu

Det är egtl skrämmande hur fort "man tas ner",när man får

ngt skit i kroppen,och då ska tilläggas att jag har inga andra

direkta skröppler i kroppastollen som spökar,sas,,,

 

Önskar er alla en så bra dag som det bara går,

Var rädda om er därute,

Här i närheten omkom en banarbetare när han skulle röja på

spåren,uppmärksammade int ett X2000,,så tragiskt,,

 

Om ni kollar in gårdagens inlägg i min blogg,

så kan jag trösta er med,jag är mitt gamla jag igen,*L*

dvs,,,   så här,,**LL**

 

Carpediem,,,  

 

Kram Calma:=)

 

  

Av Bim - 1 februari 2010 21:30

 

                           

                        På er alla góa bloggbesökare

                        kul att just DU tittade in,,

                       skriver Du en kommentar är det

                       ännu roligare,*L*

 

Okej,,jag tänkte visa er mitt rätta jag just idag,denna kväll,

hoppas att vår bloggvänskap består efter det,

men,man måste ju vara ärlig,eller hur?

 

Jag ser egtl inte ut som ni har sett på forton tidigare,

vet att det kommer som en chock,kanske oxå som

en besvikelse för er,,men nu måste det fram,,

För alla som vill ha den gamla bilden av mej,

dvs denna;     ni ska sluta titta efter den..

 

   ,,   Tack för denna tiden,,

 

Ni får oxå lite    av mej,att stoppa i frysen,,

 

    

  

Till er alla som är kvar säjer jag först,,VÄLKOMNA

 

bjuder er på    ,,   en bild på

                                          min brudbukett,

Hur såg bruden ut då,för snart 2 år sedan,,?

                             jo så här,,  

 

MEN,,det har hänt grejer på sista tiden,,

NU,sitt ner,,

 

 

 

 

 

 

  

Hahahahaha,sååååååååååååå farligt var det väl inte,**LL**

 

 

Jag lade en skön energigivande mask,med aroma i,,

den döljer oxå,nästan allt rött omkring mun o näsa,*L*

 

 

Imorron ska jag försöka jobba,har ingen feber ikväll,

börjar ej förrän 13 heller,,

En skön duch på morronen,lite Panodil,så reder

det sig,

 

Dess underbara blommor fick jag i lördags,av min

älskade man,,      (ja det var ju innan "masken"

 

 

Säjer nu    till er som var kvar,,

 

   Carpediem,,Kram från Calma:=)

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards