~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

MumsigTisdag,,,,*L*

Av Bim - 16 februari 2010 19:03

      


alla semlorbloggare*L*


Idag så har jag njutit av detta underbart goda

bakverk....    mmuummmmssssss,

njöt av varenda tugga,

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''

Igår hade jag ljusparty,,ville bara görá en kul sak,i allt trist som är,

jag bjöd ca 20 pers,vi har väl plats för ca hälften*L*

ok,jobb o sjkdom o annat,kan man ej styra över,,

men i slutänden,så var vi 3 st,med mej,,!!!!!!


Nåja,vi fick göra det bästa,hade en trevlig tjej som visade o pratade,

köpte en del tljus,som jag lyxar med ibland,,

En kompis hade denna kuliga hatt på sig när hon kom

inköpt i Tallin,den ville jag förstås prova,*L*    stilig va´?

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''''''


I helgen som var,så var det 9årskalas för ett av våra 8 barnbarn,

han hade önskat sig tacobuffé,bowling o sen tårta hemma,

självklart,

här är mormor i bowlartagen,   

några strikar blev det allt,,

som sagt,,sen blev det,,

   mmmm,en liten bit fick slinka in i mormors mun,,,,,


''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''

Annars har vi haft mkt omkring oss,,

humöret varit rätt så påfrestat,inget som någon rår för i det som

varit o är,,men ibland blir det bara för mkt,,


Dotter som blev påkörd o långt från återställd än,,

men inga skador på skelett,men är hemma fortfarande,


Mkt kring min gubbe oxå,varit hemma i 4 veckor,,


Sen har han en massa ljud för sig,på nätterna(hmm,gissa vilka),så

min sömn i allt detta ej varit av den större graden,

när man ej får sova,då blir det inget bra alls,

Vi har ju bara en tvåa,så ej så mkt annan plats att ta vägen till,

när "oljudet" sätter in,,*L*


Min svärfar mkt skröpplig o en ny vända in till sjukhuset,,

av tre syskon till min man,så finns en som bryr sig,,

ja,som det brukar vara,


Jobbet kräver ju oxå att man är lite på topp,sas,,

att jobba med människor kräver ju att man "torkar av sig på dörrmattan",

innan man börjar sitt pass,,

dessutom kan man ju vara personlig men ej privat,och då måste o bör man hålla inne med mkt saker,,

Men gillar m itt jobb mkt,så det går,,,


Nu är jag treledig kommande helg,tog oxå semester på torsd,så fyra dgr

ska jag lyxa till med,,


''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Men nu har jag gnällt på mitt liv,,*L*

Dock ger jag mej inte o det kommer alltid en ny dag,visst *L*

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


Bloggen varit för tråkig,,

ej kunnat skriva i min egen,än mindre kommentera i andras,,

Ruth saknade mej,,trodde jag var bloggtrött,men,näe,

så är ej fallet*L*,,även om man ej hinner alltid,med 100% jobb o annat

som ju händer,,,


Idag funkade allt,,tror jag,ej avslutat detta än*L*


Så jag önskar allt gott,

Ska kolla i era senare,,

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''

   denna underbara hund ska vi kidnappa i helgen,

                             vi har hundabstinens,så Tarzans matte o husse

                             får klara sig utan honom i helgen,,ska bli sååååååååå kul,,

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''


Stor varm kram,allt    över er,


   Calma:=)


                                           

     

 
 
Monica

Monica

16 februari 2010 20:38

Jag har också ätit semla idag hos min kära mor som fyller 89 år.

Inte alltid som man kan vara på topp....här är det visst jag som står för oljuden på nätterna säjer min man *LER*

Ha det så bra Calma!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

16 februari 2010 22:30

Himmel och pannkaka, nu var det ett hiskeligt långt inlägg, vet inte riktigt vad jag skall kommentera. Allt det tråkiga förstår jag har varit tungt. Hatten passade dig perfect. Att få bowla på Viktors 9 års partaj gjorde att alla åldrar fick roa sig, ett lyckat jippo.. Hoppas det går bra med pissen och vovven när ni har hundpasshelg.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 februari 2010 06:50

Åt oxå en Semla i går och det smakade bra. Så kul för Viktor att ni var och bowlade. Vad skönt för dig att få vara ledig några dagar
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pia

18 februari 2010 12:21

Oj vad du var i skrivartagen då, ett långt inlägg...
ja inte dumt med semla, åt en jag med i tisdags, gott.
ja ibland kan det bli lite för mycket omkring en. Men man får energi som man inte viste man hade en gång.
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards