~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

DET ÄR JAG,,TRO DET ELLER EJ!!!

Av Bim - 23 januari 2010 20:41

   HEJ ALLA!!

Här är jag,och den underbara lilla Kira,som vi tyvärr,tyvärr inte kunde behålla,

orsaken ser ni här nedan,

vår katt Sigge,,

han accepterade aldrig Kira och hon var alldeled för "på sig" för denne gamle herres smak,,mycket synd,,men så blev det iaf,,,

saknar henne jättemycket,,

   Kära bloggvänner både när och fjärran,,

Det var så länge sen jag tittade in,både hos mej själv coh hos er,,

Kort har jag ej kunnat lägga in,tills idag,helst plötsligt så bara funkade det,,


Det har varit lite saker hit och dit,både i familj och utom,,

men vill man något,så kan man alltid ta sig någon tid,så det ska jag ej skylla på heller.

Jag är här nu,och ska skriva så ofta jag kan och vill.


Jag kan säja att jag är mycket glad för att kunna berätta att jag tagit tag i mitt liv,beträffande min vikt,,


Gick med rätt mkt överflödiga kilon,ren hälsoövervikt pratar vi om ca 18 kg,

har medicinerat ca 2 år för högt bltr,visserligen fler i min familj som haft/har det,men vad gäller vikten så låg det bara på mej att åtgärda,

Så i början av aug,tror jag,började jag tänka på VAD jag stoppade i mej och NÄR jag gjorde det och hur MYCKET det var.


Skaffade mej ett gymkort,regelbundna promenader,men aktiviteterna fick ju vänta tills foten var ok efter operation,,

Det finns inget väder som stoppar mej,kläder finns för varje tillfälle ju,

Jag går,45-60 minuter 4-5 dgr i veckan,med stavar mest

Är på gymmet 2 dgr i veckan,

Kollar min kalender varje söndag,o tänker ut NÄR jag kan gå till gymmet,

På gymmet är varannan station styrka,varannan puls,,passar mej perfekt,,


Idag har jag gått ner drygt 13 kg av dessa ca 18,och jag mår så otroligt mycket bättre,har en helt annan energi,orkar mycket mer och tålamodet,som verkligen prövas i bland,bl a på jobb,och annat,DET har blivit större,,

Mitt mål är att kanske t om slippa min medicin för blodtrycket,

Här en bild på när Kira och jag skulle ge oss ut på kvällspromenad,

   fast här ser det ut som om jag skulle "gått upp",,**LL**



Ja detta var lite kring vad som hänt,


  

Kira älskade att ligga på fönsterbrädan,med underkroppen på soffryggen,såååååååååååå söt hon är den lilla goa,,,


  

En av de otroligt vackra träd som funits nu i vinter,,

denna björken står precis utanför vår tomt,,,vackert,visst,,


  

   Nyårsaaftonen,utanför oss,,,


Min söta grisljusstake,,

stenen där bär mitt motto:Carpediem


Slutar med denna vackra,underbara bukett,som samtidigt är en gåva till er,,

Tack för ni orkat läsa hit,,


Kram,var rädda om er,

Nu ska jag titta in till er,,,,

   

   Calma:=)     

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 januari 2010 22:12

Men vad roligt att du är tillbaka - välkommen! Stort GRATTIS till din lyckade viktnedgång! Du har varit jätteduktig.
Tråkigt med lilla Kira, men du får tänka tillbaks på den glädje hon gav er, medan hon provbodde hos er.
ha en fotsatt skön helg!
Varmaste kramar,

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
gerty

gerty

23 januari 2010 22:17

Så kul att du är tillbaka, grattis till viktnedgången, det är något som jag också skall ta tag i

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
margit

margit

24 januari 2010 00:19

Välkommen åter ut i blogglivet igen!
Tråkigt att du inte kunde ha kvar den lillagullifga hunden!
Sigge, ja han verkar vara en sån som "vill vara HERRE PÅ TÄPPAN"...Så söt där han ligegr i sin stol!!
Va duktig du ävarit när det gäller vikten!! Du är inte dålig du!! SJÄLVDISIPLIN, må jag säga!
Jag har på nytt tagit tag i min övervikt...börjat följa Viktväktarprogrammet igen, det nya, PROPOINTS,,, varit med många gånger...år tillbaka...vet att det gäller att fortsätta med dessa GODA MATVANOR..äta rätt....
Kram och önskar dig en fin söndag!! Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

24 januari 2010 06:51

Vad kul att du är tillbaka. Ett stort Grattis till din viktnedgång,Håller tummaran att det fortsätter att gå bra.
Vad tråkigt att ni fick lämna bort hunden
Önskar dig en bra söndag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

24 januari 2010 14:09

Hej det var verkligen länge sen..
Grattis till viktnedgången. 13 kilo, shit så bra :-)
Jag har precis börjat med att välja bort godis och andra söta saker i veckorna. Dessutom att krympa mina måltider. Motionen börjar jag med när magsäcken minskat.
Men helgen tänker jag fortsätta att ta mig ett glas vin eller två. Den seden vill jag inte ta bort :-)

Vilken fin grisljusstake. Lite udda men det är ju det som gör det så fint och roligt

Ha det så bra
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

24 januari 2010 21:28

Kul att höra från dej igen.....

Så synd att ni inte kunde ha kvar den lilla hunden, men när inte Sigge accepterade henne så var det ju det bästa att lämna bort henne.

Duktigt att du gått ner så många kilo, det går om man bara rör på sej och inte bara tror att man kan äta mindre och sen bara sitta på en stol. Jag har gått ner 5 kilo sen i höstas när jag började promenera varje dag . En del dagar går jag 7 -8 kilometer och det är så skönt att se att det ger resultat både på vågen och kläderna.

Ha det gott !

http://violett.bloggplatsen.se

 
margit

margit

27 januari 2010 13:34

Skickar dig en hälsning! Du har väl snöoväder också..där du bor. jag har sovit idag...och när jag tittar ut...SNÖÖÖ!
Kram!

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards