~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Solig Torsdag,mmmm

Av Bim - 8 oktober 2009 10:16

Glad

   Calma har vaknat till liv,,,*L*


En otroligt vacker dag i Östergötland,fåglarna kvittrar utanför

antingen tror de våren är på väg eller oxå vill de att vi sätter ut fågelhuset,,*L*


Idag ska jag ej iväg på något alls,

var ju på jobbet o hälsade på igår,det är ju viktigt

det där med att ej tappa kontakten,det sociala,,när man är borta.


 Förresten,(har kanske svarat till ngr av er som gjort trevliga

inlägg i min blogg),,om min fot,vad jag op för,,

Nu kommer historian om mina fötter,,ta en kopp kaffe,för det här tar tid,haha,,,


Jag gjorde denna operationen i feb i år oxå,då på min vä-fot,

nu den högra,


Har haft,ett ganska vanligt probl för många,,med fotknölen vid stortån,

hallux valgus ,,där man för det första får en utbuktning,el vad man ska säja,

stortån drar sig mot nästa tå, och man får kanske ännu större knöl,

en del får ej värk utan har "bara" probl med att hitta skor,

Jag hade båda delarna,,vänster var värst

de går helt enkelt in i knölen,,"skapar" ett brott,lägger tillrätta o gipsar sen,

har hört att det finns olika sätt att göra detta på,

men summan av kardemumman är att man får,iaf en mindre knöl,men det bästa,,man blir smärtfri,

jag kunde ej ens ligga emot något o liknande

Olika grad av ont efteråt,denna gången var värst,men det är helt klart värt det,


Många tror att det beror på att man haft för trånga skor,tåspets,,och

det är heller inte bara en kvinnlig åkomma,

Jag frågade ortopeden som sa att det är klart det inte är bra med trånga skor,

men det är väldigt mkt genetiskt betingat detta.

(fler i min släkt som har,har haft det)


Sjukskrivningstiden varierar,från 6 v o framåt,

förra gången var det 12 v för mej,hade lite probl,fick inflammation o så,

denna g blir det troligen de 8 v som är bestämt,

har du stillasittande jobb(d har INTE jag,*L*) så kan du börja tidigare efter 3 v eller nåt,,


Men till sist,säjer jag till alla,

har ni dessa problem,o framför allt har värk,

gå till din läkare,få remiss,det är absolut värt det

Detta var fothistorian om o från mej,,


Önskar er alla en skön dag,o ber er Carpediem,då brukar det bli ganska bra,

  på er och     


Kram Calma:=)


 
 
lillis

lillis

8 oktober 2009 14:02

Här i Eskilstuna har vi oxå en vacker och fin dag.Har en bekant som blivit opererad för samma sak som du,hon säger att det är värt allt att slippa att ha ont
Ha det bäst
Kramen

http://danslillis

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 oktober 2009 19:54

Det låter så ont! Förstår ju att du haft det jättejobbigt. Hoppas läkning och rehabilitering går planenligt.
Stor kram!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 oktober 2009 23:02

Tack för denna förklarning. Vet flera äldre som har haft detta, även min mamma, men aldrig hört att det kan åtgärdas på detta settet. Mamma led väldigt pga detta så länge hon levde, stackare, tänk om hon hade vetat att det gick att åtgärda, så mycket lidande hon hade kunnat besparat sig. Bra att du skrev om detta.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards