~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Bim - 12 augusti 2009 08:52

tänder ljus varje dag nu,

ett för vår älskade Sassa,

ett för all som behöver en ljus tanke,


det är så jäkl tomt efter henne så jag brister snart inombords,

just nu den fysiska tomheten,den är värst,

vet att sen så kan man tänka andra tankar omkring henne,

men nu saknar jag hennes goa fina päls,hennes ögon som tittar o vet,

tack för ni finns,

här en dikt jag skrev om Sassa -97,då var hon 1 år


SVART KÄRLEK.

Du stoltserar med raser som bordercollie o golden i ditt blod,

men dej skulle jag älska av va du än bestod.


Tillgiven,klok o fantastisk du är,

av dej jag får och lär

Svart kärlek//Bim

Sassa på sin älskade filt,som alltid skulle ligga vid husväggen när det var dags att slå sig ner där,

fanns den inte där så kom hon in o skällde o tittade där den låg o så tog man ut den ,då gick hon till husväggen som för att visa att här ska den va,


Sassa i sin bädd,nere i vard-rummet där hon sov de sista månaderna,för hennes stela höfters skull,trappen blev jobbig,

(datum på korten stämmer ej,kamera fnatt)


nu måsta jag göra saker,men har o har inte lust,

det är ju bröllop på lördag,min yngsta av mina älskade döttrar gifter sig ju,

sen åker vi iväg m Chr på tisd,han fyller 60 på onsdag,

nu måste man mobilisera krafte för allt detta oxå,


vet et när jag skriver igen,

o det dröjer ännu innan jag går runt i era bloggar,

men vet att ni finns o jag finns här,

varm kram från Calma

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards