~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under maj 2009

Av Bim - 4 maj 2009 07:14

 Gomorron bloggvänner!

Jaha ja,idag när man behövde sova för att ladda inför "tbx till jobbet",

kan man det då?,nix fillepix,hmm,ja,inte mkt att göra åt,

ska iaf ta med tidn o kaffe till sängen en stund,kanske det blir en

liten slummer iaf,

men kl ringer 8.30,så det blir ej så lång stund,


Ja,idag är det dags,känns som sagt lite konstigt,men jag är glad att jag har ett jobb o kan jobba,och snart är man inne i jogggängorna igen.

Om jag hinner innan så ska jag köpa tyg  till nya gardiner till landet,men det får vi se,finns ju fler dgr faktiskt,*L*


Nu önskar jag er en så bra måndag som det bara går.

Tittar ev in här innan jobb,kl 12.00,men annars blir det säkert ikväll,

slutar 20.00


Carpediem,

Kram Calma:=)

Av Bim - 3 maj 2009 22:04

Ja,den var rätt bra förtöjd,

mannen fick ändra o kasta ankaret rätt mng ggr innan det tog,

men man riktigt längtar ut på strandhuggturerna...


Gullvivorna var lite olika i stl,men ville plocka o ge till svärfar,de är ju från han ställe,sas,

han blev oxå glad för dom....


denna bild på torpet togs utifrån hagen,vackert tycker jag,,


 Så här vackert ligger utedasset inbäddat,

syns en pytteliten bit av det,


Så vacker blomning,på körsbärsträdet...


Av Bim - 3 maj 2009 21:38

Hej alla bloggvänner,

Idag,dagen före J,som i jobb,som sagt,

ska börja imorron efter 12 v sjskr efter min fotop,känns lite pirrigt o lite så,men man kommer väl snart in i det,


Idag har vi varit på landet,så det blev ej så mkt i bloggen imorse,

ngt inlägg tror jag,


Vi åkte till landet för att vårstäda lite,

dammsuga bort alla döda flugor o humlor i massor,

spindelnät här o där,kan man säja,

sen ner med gardiner som ska tvättas plus att jag ska sy nya till rummet,

fönsterputsnin blev det oxå,liksom gräsklippning o så plantering av stockrosor,

ja,vi var nöjda när vi åkte hem,

plockade oxå gullvivor uti hagen,som vi sen åkte till svärfar med,

han blev SÅ glad,

kvällsmatsplaneringen började så bra med torskfilé o potatis,men slutade med pizza,för vi var rätt trötta sas,hihi


ska se om jag lägger in ngr bilder från dagen,

annars kommer det vid ett senare tillfälle,


tack alla som skrivit i min blogg,

kram,,Calma:=)

Av Bim - 3 maj 2009 00:35

hej,

ja vi är numera Peugeotägare,

och nöjda o glada för det,

därför passande med denna smilis i bilen,*L*


kram Calma

Av Bim - 2 maj 2009 23:40

Hej,

tänkte då o då presentera mina vänner för er,idag är det Anita o Anna-Greta som ni får hälsa på,

eftersom jag har 450-500 olika grisar,så lovar jag att inte sända dom så här ngr i taget,alltid,*L*

en del har jag namngett,en del inte

men här är iaf Anita,(den stora)

sen är det oxå Anna-Greta,


dom o jag säjer natti nu,

kram Calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 23:21

hej,

ja,egtl ett ytterligare test från en lärling i detta med foto i blogg,*L*

men iaf,detta är framsidan,torpet är ett gammalt soldattorp o som flyttats en bit till detta stället,

det är så vackert o man bara är ett med allt när man är där,


jaja,ville bra testa o visa oxå förstås,

tack Cina för hjälpen,


kram Calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 22:59

Här är landet,

det är min svärfar som hyr det,men vi är där,

denna sommar ska vi sköta det,förra sommaren så var det lite svårt,då min man var mkt sjuk av o till,

tyckte det blev så vackert just därför att man ser solstrålen som letar sig ner på kvällen,

 kram calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 21:47

Hej på er!

 Jaha,ska erkänna att jag ljög förut,*L*

det blev inget stadsbesök,för mej iaf,gubben åkte,jag stannade hemma o latade mej,ja just det,

sen blev det lite småpyssel,förberedde maten m m


dock blev jag lite duktig när jag gjorde iordn vår gamla bil,inuti,så den ser ut i skick som ny,den ska ju säljas efter besiktn.,så det var skönt att få det gjort,

ärendena i stan blev ju gjorda ändå ju,

sen var det bara att sätta sig bid dukat bord,det skötte han oxå,ja,vad kan man mer begära,

tugga o svälja fick jag dock göra själv,hihi


säjer natti o så,ifall jag ej tittar in mer,

tackar för alla inlägg i min blogg idag,

det är så jättekul,

ha det så bra,sröm vackra drömmar,,

kram,Calma:=)

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards