~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

GoOnsdag alla!!!

Av Bim - 27 maj 2009 07:49

alla mina bloggbesökare,

Jaja,tidig är jag kanske,men jag ska faktiskt krypa ner

under täcket igen,

Var uppe en stund med min man,läst tidn i sängen,

men eftersom det ej blir ngn landettur idag,så kan jag

ta lite mer horisontalläge,

För blåser det som bara den,postiva med det är att kastanjeblommorna

kommer ner fortare,det brukar bli som ett snötäcke av dom,

ja,när jag nu ändå gnäller så fortsätter jag i kastanjens tecken,

det där lilla klistriga fästet som blomman fäster i,det är toppen att få ner,

fastnar både under djur o människors fötter,

sen landar det på utemöbler o så,kletigt värre,som kåda,

svårt att få bort,

men det "bästa" är ju när kastanjerna släpper o man har ett plåttak över trappen,jippi,

på nätterna är det ännu mer jippi,

*L*,,*L*

färdigt på kastanjeklagan,,,,,,


Ja idag blir en hemmadag då,

ska göra lite inköp,kan bli bullbak framåt kvällen,

eller hämta de som Cina bakat kanske,hihi,

sen fixa ngr matlådor,bra att ha,

ska fixa lite inför Turkietresan,minischampoo o sånt där

man ska ha,


Denna dagen den kommer att gå,den oxå,

men NU ska jag krypa ner under täcket igen,

Önskar er alla en så bra dag som ni bara kan få,

ses i bloggvärlden senare idag,


Kram till er alla,

  Calma:=)


 
 
lillis

lillis

27 maj 2009 08:34

God morgon!
Här blåser det som bara den.Ser att du planerat in din lediga dag,hoppas att du haft det skönt under täcket.När var det du skulle åka till Turkiet?
Önskar dig en fin dag
Kramen

http://danslillis

 
Christel

Christel

27 maj 2009 08:35

Ja usch det är kallt och blåsigt idag, så det där med att krypa tillbaks under täcket igen, låter som en bra ide.
Kramen
Christel

http://tantans

 
Cina

Cina

27 maj 2009 08:50

Ja va skönt att bara ta dagen som den kommer!
Ja baka du bullar det går snabbt bara man börjar. Mina är levererade redan...=))

Blåser det är bara förnamnet här....det är storm ute usch o fy gillar inte alls när det blåser. Men solen tittar fram emellanåt.
Kanju hoppas att blåsten ger sig men kan knappast tro det.

Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

27 maj 2009 09:36

ja du blåser även på den här idag. Så gör nog lite nytta inomhus idag. Inte lång tid kvar innan du ska åka nu, skönt. Vill nog ha lite råd vad mN får ta med ang schampo osv.Men det tar vi inte här. För ska nog oxå åka i september troligen.Men inte helt klart vart ännu. kramiz

 
Christel

Christel

27 maj 2009 12:21

Som svar på din fråga (du vet själv) så kan jag säga svar nej.Varför det blivit så kan kanske bero på att jag är vad man säger en social ensamvarg.Jag ägnar mig sällan åt att söka nya bekantskaper in life, de jag får , de får jag och de jag anser kan ge mig något som berör mig de har jag kontakt med och det gäller inte bara i bloggvärlden utan även in real life.En stor period i mitt liv ägna jag åt sk frivilligverksamhet med sk självhjälpsgrupper vilket var väldigt stimulerande och givande, men det 'suger' och du måste absolut vara i balans själv för att överhuvudtaget kunna vara till hjälp, vidare var jag en period politiskt aktiv det krävde sin kvinna det med, så summa summarum blev jag *människotrött* gjorde ett bokslut och där och då bestämmde jag takten, och på den vägen är det.
Hmmm hoppas du kan ta in och förstå, låter kanske lite flummigt.
Kramen
Christel

http://tantans

 
Monica

Monica

27 maj 2009 20:09

Jag hoppas att din lediga dag har varit riktigt bra....

Här blåser det kraftigt och har så gjort hela dagen!

http://violett.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

27 maj 2009 20:37

Hej, kikar in medans jag surfar runt lite. Måste säga att du har en trevlig blogg och fin bakgrund.
Ha de bra / Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards