~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Bim - 2 maj 2009 23:40

Hej,

tänkte då o då presentera mina vänner för er,idag är det Anita o Anna-Greta som ni får hälsa på,

eftersom jag har 450-500 olika grisar,så lovar jag att inte sända dom så här ngr i taget,alltid,*L*

en del har jag namngett,en del inte

men här är iaf Anita,(den stora)

sen är det oxå Anna-Greta,


dom o jag säjer natti nu,

kram Calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 23:21

hej,

ja,egtl ett ytterligare test från en lärling i detta med foto i blogg,*L*

men iaf,detta är framsidan,torpet är ett gammalt soldattorp o som flyttats en bit till detta stället,

det är så vackert o man bara är ett med allt när man är där,


jaja,ville bra testa o visa oxå förstås,

tack Cina för hjälpen,


kram Calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 22:59

Här är landet,

det är min svärfar som hyr det,men vi är där,

denna sommar ska vi sköta det,förra sommaren så var det lite svårt,då min man var mkt sjuk av o till,

tyckte det blev så vackert just därför att man ser solstrålen som letar sig ner på kvällen,

 kram calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 21:47

Hej på er!

 Jaha,ska erkänna att jag ljög förut,*L*

det blev inget stadsbesök,för mej iaf,gubben åkte,jag stannade hemma o latade mej,ja just det,

sen blev det lite småpyssel,förberedde maten m m


dock blev jag lite duktig när jag gjorde iordn vår gamla bil,inuti,så den ser ut i skick som ny,den ska ju säljas efter besiktn.,så det var skönt att få det gjort,

ärendena i stan blev ju gjorda ändå ju,

sen var det bara att sätta sig bid dukat bord,det skötte han oxå,ja,vad kan man mer begära,

tugga o svälja fick jag dock göra själv,hihi


säjer natti o så,ifall jag ej tittar in mer,

tackar för alla inlägg i min blogg idag,

det är så jättekul,

ha det så bra,sröm vackra drömmar,,

kram,Calma:=)

Av Bim - 2 maj 2009 13:24

Hej på er alla som tittar in.

Vilken dag,vilket väder,man tror ju det är sommar,

så vi ska verkl hoppas att detta inte ÄR sommaren o det blir en sån där jättekall o regnig sommar,som det var för ngr år sedan,

då hände allt princip i Maj,sen var det "natta" totalt,

men nu är jag ju en positiv person,så det är klart det blir en rejäl sommar oxå.


Ja,IDAG har det kokats rabarberkräm,provsmaket var ju ett måste förstås,

jag blir lika salig avrenda gång,sååååååååååååååååååååå gott!!!


Ikväll blir det grillning,kycklinfilé med taundorisås, o så bakad potatis,

har dfe ngr bumlingar o de passar ju att baka.


Vi ska oxå in en sväng till stan snart,köpa nya åror till båten o så ngn kätting,eller vad det nu var,till bojen  som vi förtöjer med är det iaf.

Ska se om vi hittar ngr fler stockrosplantor oxå,vi köpte i Skåne,där är de ju mer vanliga än här,på ett sätt,vi ska sätta på landet.


Landetturen blir förskjuten till imorron,idag blevd et lite annat pyssel.


Jag tittar väl in här ikväll skulle jag tro,

tills dess,ha det så bra,glöm ej;

Carpediem,


Kram Calma:=)

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards